-
San IL
-
Topic Author
-
Offline
-
Administrator
-
-
Žinutės: 568
-
Gauta padėkų: 47
-
-
-
-
-
|
"fox'as parašė:
San IL parašė:
nemanau, kad deginimas, pagimdytų dievobaimingumą. Budelių baimę taip, dievabaimingumo ne.
Žmonių valdymui dievobaimingumas nereikalingas. Reikalingas bažnyčiabaimingumas, ką jie vis dėl to sėkmingai pasiekė deginimu. Juk niekas nenori būti sudegintas, tiesa? Vadinasi reikia elgtis taip, kaip reikalauja bažnyčia. O tai - žmonių valdymas.
Bėda tik ta, kad kol inkvizicija buvo bažnyčios jurisdikcijoje, tol deginimų nebuvo paprastai būdavo baudžiami tik tie eretikai kurie kėlė riaušes ir neramumus, bet ir tai paprastai tebūdavo išgrūdami iš miesto, na blogiausiu atveju dar nuplakami. Kai inkvizicija tapo atskiru judėjimu, tada prasidėjo deginimai, nes kaip čia nedeginsi, kai už tai babkes gauni popiežiai pasisakė prieš tai, o vietos vyskupai draudė.
Pirminis inkvizicijos tikslas buvo kova (paprastai disputo būdu) su erezijomis. Inkvizicijos kongregacija egzistuoja iki šiol, tik dabar ji vadinasi Tikėjimo grynumo kongregacija (beje popiežius Benediktas XVI jai priklausė).
Dar vienas svarbus dalykas. Kol siautė inkvizicija, bažnyčia nesustodama tvirtino: tikėjimas raganomis yra prietaras, tad bausti reikėtų tuos kurie jomis tiki
tai matai, kad daug kam buvo dzin tos indulgencijos. Jos rūpėjo nedideliai daliai fanatikų ir šiaip visokių keistuolių.
Aš manau, kad jiems buvo ne dzin, jie paprasčiausiai neturėjo pinigų. O kadangi jie neturėjo pinigų indulgencijai - vadinasi reikėjo elgtis taip, kad nereikėtų jos pirkti. Taigi tik turtingieji galėjo elgtis kaip nori, o didžioji dalis žmonių privalėjo klausyti bažnyčios. Tai - žmonių valdymas
Kame klausyti bažnyčios? tame kad nevogti iš kaimyno kumpio?
Indulgencijos papratai būdavo išsipirkimui iš itin didelių nuodėmių. Jei nesiruošei išskersti viso kaimo ar panašiai, tai tos indulgencijos visiškai nesvarbios yra ir ar jos egzistuoja ar ne mažai kam rūpi )
Kai kalbam apie tokius senus laikus, tai noriu priminti, kad tais laikais skaityti ir rašyti mokėjo retas. Į bažnyčią būdavo einama pasiklausyti šventraščio. Gal tu mane ir sudirbsi šioje vietoje, bet tais laikais, bent jau atokiose vietovėse vien tik per bažnyčią buvo įmanoma pasiekti kažkokio išsilavinimo ar išprūsimo. Tačiau norint į ją vaikščioti, reikia gi laikytis dievo įsakymų, vadinasi tai irgi savotiška kontrolės forma.
Taip gerbti tėvą ir motiną yra išties galingas bandymas valdyti žmogų
Sutik, čia jau iš š... varškę spaudi ta prasme bandai pritempti.
Pradinis mokymas būdavo prie vienuolynų, bet anas buvo nemokamas, univesitetai kitas reikalas.
Tai, kad laikomasi dievo įsakymų... hm... na įstatymai (šiuo metu civiliniai, o seniau religiniai) skirti ne tiek valdymui, kiek tam, kad būtų apibrėžta kada padarytas nusikaltimas, o kada ne.
indulgencijos vos ne tik krikščionybės išradimas, kitose religijose to praktiškai nesutinkama, tad vėlgi, kiek tai lemiamas dalykas valdyme?
Aš nemanau, kad visos reigijos buvo sukurtos žmonių valdymui. Kalbu apie krikščionių bažnyčią. Tai ir normalu, kad kitose religijose nebuvo prigalvota tokių desperatiškų nesąmonių, kaip kad pas krikščionis - indulgencijos, kvotos (tikrai pamenu skaičiau, kad reikėdavo dalį derliaus priverstinai "paaukoti"bažnyčiai).
Ok pažvelkime į kiek gilesnę istoriją. t.y. į laikus iki kirkščionybės įteisinimo.
Daugiau kaip tris amžius tai buvo daugiausia iš vergų susidedanti religija, už kurios praktikavimą galėjai keliauti į areną su liūtais susikauti, už jos praktikavimą buvai visuomenės atstumtasis ir t.t. tai kur čia tu matai jos sukūrimo kaip valdymo formos motyvus?
O pasakyk man, Kryžiuočių, Kalavijuočių ir kiti ordinai irgi nenorėjo nieko kontroliuoti? Ginklu skinti kelią krikščionybei turbūt buvo tik nekaltas sumanymas norint visiems gero. O man deja atrodo, kad tai buvo tikslas kontroliuoti kuo daugiau žmonių ir teritorijų.
Viską redukuojant, gal ir būtų geras argumentas, tačiau čia viskas daug giliau.
Ok, nesileidžiant į politines peripetijas, kurios buvo dangstomos religiniais motyvais, nors su jais ne daug ką bendra teturėjo, pažvlekime į archajinį mąstymą.
Parodyk tautą kuri nesiplėstų užiminėdama kitas žemes
Dabar, pažvelkime taip: archajinis mąstymas daro atskirtį tarp "mes" ir "jie". Mes esame dievo tauta, jie gali būti ir demonais(čia bendrakultūrinis dalykas, su religija nedaug ką bendra turintis, labiau mitinio mąstymo duotybė). Tad senoviniam mąstymui nėra nieko bloga, kad ateini ir žudai kitokius (t.y. gal net ne žmones).
Čia vertėtų pasakyti, kad musulmonai lygiai tą patį darė.
Taip pat reikia atminti ir tai, kad senovinio mąstymo mes negalime vertinti pagal dabartinio mąstymo kategorijas. Jie ąstė kitaip, tuos pačius dalykus suvokė taip pat kitaip. Tai kas mums atrodo siaubinga, jiems atrodė visiška norma. Ir čia vėlgi religija ne prie ko, tai mąstymo koncepcijų klausimas
O pagal LR religinių bendruomenių įstatymą " Žmogaus praktikuojama religija ar tikėjimu negali būti pateisinamas nusikaltimas ar įstatymų nevykdymas.". Taigi kol kas jie nesikerta tarpusavy, bet įdomu, jeigu kurioje nors valstybėje kirstųsi, kieno žodis būtų stipresnis, popiežiaus ar prezidento? Kitos kirkščioniškos šalys galėtų pasmerkti vieną šalį vien už tai, kad ji įstatymu apriboja tikėjimą. Ir tęsiant apie tai:
O tai kame čia valdymas? Ar tau būtų normalu, jei kokia nors religija norėdama įsiteigti dievui paaukotų nekaltą mergelę? Ar aš kažko nesupratau?
Įstatymas aiškiai apibrėžia, kad vedamas religinių paskatų negali daryti nusikalstamos veiklos. Ir tai liečia tiek kataliką, tiek musulmoną ir t.t.
Kas dėl nepaklusimo diktatoriškai valdžiai, tai pažvelkime kiek bažnyčia kovojo su tarybine santvarka ir manau viskas stos į savo vietas.
Popiežiaus žodis mano minėtų atveju būtų stipresnis už Putino ar Obamos (krikščioniškoms valstybėms). Tačiau jo negalima lyginti su kitų valstybių vadovais, nes jie turi stipresnę įtakuose vienuose klausimuose, popiežius - kituose.
Ok popiežius ne kartą sakė: kariauti negerai, gyvenkime taikiai. Kiek įtakos tai padarė pasauliui?
Tad dabar bažnyčia jau nebeteko tokios galios, kaip turėjo ankščiau.
Kalbėkime konkrečiai kokią galią ji turėjo anksčiau ir kokios neteko?
kaip padaryti stiprią įtaką Krikščioniškoms šalims. Pasaulyje yra apie 2.4 milijardo krikščionių, išsimėčiusių per visą pasaulį - o tai nemenkas svoris geopolitikoje. Mes dar nepamatėm, kokią jėgą sukurtų 2.4 milijardo protestuotojų, bet pamatysim, jeigu popiežius nuspręs, kad to reikia.
Ok. Įtaka krikščioniškoms šalims JAV didžioji dalis yra protestantai kurie negali pakęsti popiežiaus, nes laiko jį antichristu. Tai kokią jis ten įtaką gali padaryti? Rusija... hmm... stačiatikiai katalikus laiko eretikais, tai kiek jis ten realios įtakos tiems kirkščionims turi?
|